Home » Blog » Mindset » Wat moet je doen om grip op je voeding te krijgen?
Grip op je voeding

Wat moet je doen om grip op je voeding te krijgen?

door | 23 feb, 2022 | Mindset

Weer grip op je voeding krijgen…. Voor de een ligt dat in het op orde krijgen van haar voedingspatroon door bijvoorbeeld meer groenten toe te gaan voegen. Bij de ander is het een ‘knop’ die in mindset om gezet mag zodat ze zichzelf met een positievere blik in de spiegel kan aankijken. En voor weer iemand anders betekent het dat ze haar emoties er mag laten zijn, zonder deze te verdoven met (vr)eten, netflixen of wijn.

Excuses om het maar niet te hoeven doen

Het maakt niet zoveel uit op welk vlak het voor jou ligt waar je stappen wilt zetten, áls je de stappen maar zet! Maar zo vaak zijn er excuses, zo vaak smoesjes om het toch maar niet te doen:

“Nee hoor, deze week ik niet met gezonder eten, want morgen heb ik verjaardag.”
“Vandaag lukt het me niet, want mijn hond voelt zich niet zo lekker.” Weet je welke ik ook vaak hoor?
“Ik begin morgen, ja morgen is een goed plan.”

Nee! Morgen is helemaal geen goed plan. Je dénkt dat morgen een goed idee is, dat het je alleen dan pas gaat lukken om weer grip op je voeding te krijgen, maar wat je eigenlijk doet, is de boel gewoon voor je uit schuiven. Je neemt geen verantwoordelijkheid. Je wacht tot het perfecte moment…

Geheimpje

Maar weet je, ik zal je een geheimpje verklappen (niet door vertellen hoor 😉 ) dat perfecte moment komt niet. Waarom? Omdat het perfecte moment gewoonweg niet bestaat!

Er is dan altijd wel iets wat je er van weerhoudt om je verantwoordelijkheid te nemen en er voor te gaan. Dan kun je altijd wel een reden bedenken om geen extra groenten te gaan eten gedurende de dag of om je verdriet te blijven weg eten met een bak ijs op schoot. En op die manier krijg je natuurlijk nooit grip op je voeding…

You must dare to jump

Stiekem is er toch wel een soort van perfect moment en dat moment is NU! Dit huidige moment is een mega krachtige tool die je in kunt zetten om jouw doel te bereiken. En daar heb je slechts één ding voor te doen:

You must dare to jump

Oftewel, stel niet uit, waag de stap en spring! Gewoon de sprong wagen en maar zien waar je neer komt. Ik beloof je, je komt altijd weer op je pootjes terecht. Misschien (nog) niet waar je zou willen zijn, maar hé, dan ben je in ieder geval wel al verder dan waar je nu staat. 

Zet die eerste stap op weg naar meer grip op je voeding

En dat is waar het om draait. De stap zetten en verder komen dan waar je nu staat. Waag jij ook de sprong? Zo ja, wat ga je doen? Wat is jouw eerste stap om weer grip op je voeding te krijgen? En gaat het bij jou vooral om mentale of emotionele voeding? Of juist voeding als brandstof voor je lichaam? Ik ben benieuwd! Laat het gerust weten hieronder in de comments. Het is altijd fijn om elkaar te (blijven) inspireren.

Ik maakte hier trouwens ook een podcastaflevering over. Daarin geef ik je ook nog praktische tips. Doe je voordeel ermee zou ik zeggen 😉

Over mij

Als orthomoleculair voedingscoach, ex-emotie eter en Human Design liefhebber weet ik als geen ander wat jij nodig hebt om je weer vrij te voelen in je lijf. Zowel fysiek, mentaal, emotioneel als spiritueel.

Ik geef je liefdevolle duwtjes in de rug om stappen te zetten, maar ook stevige schoppen onder je kont als dat nodig is. Zodat jij jouw doel gaat behalen: het creëren van een eetbuivrij leven!

Of laten we het samen doen!

Gerelateerde artikelen

Je hebt altijd een keuze

Je hebt altijd een keuze

Lange tijd was ik van mening dat ik totaal geen keuze had. Ik bedoel, de chips en snoep waren toch echt sterker dan ik. Die riepen me gewoon vanuit de kast, daar kon ik niets aan doen. Naja, ze riepen natuurlijk niet echt 😉 maar het idee dat de chips etc veel sterker was dan ik, dat heb ik wel heel lange tijd geloofd. Herkenbaar?

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Tweet
Share
Share
Pin